24 Eylül 2010 Cuma

HAYATA MERHABA!

Geçen hafta ilk ve orta öğretim okulları ve bazı üniversiteler açılmıştı. Bu hafta da yeni açılacak olan üniversitelere yakınlarımızı yollamaya devam ettik. Uzun yıllardır kendileri için bir gelecek hazırlamaya çalışan çocuklarımız emeklerinin karşılığını almıştı. Otobüse binip, okuyacağı şehre giderken ailesine elveda, hayata merhaba diyorlardı aslında.
Çocuklarım üniversiteye gittikten sonra bile her yıl etrafımda sınava giren gençlerle ve aileleriyle o kadar yakından ilgilendim ki aynı heyecanı yıllardır tekrar tekrar yaşıyorum. Çevremdekilere de diyorum ki: ‘Üniversiteye giriş sınavı heyecanı ben de bağımlılık yaptı!’Aynı süreci yaşamak bana mutluluk veriyor. İnsanların en zor zamanlarında yanında olmak huzur veriyor, gençlerimize sınavda bazı konularda yardımcı olabilmek de içimi rahatlatıyor.
Bu sene üç aşamalı sınavı başarıyla geçip, kazandıkları fakülteye birincilikle kaydolmuş iki genci tanıdığım için mutluyum; Ercüment Egeli ve Nedime Özdemir.
Bu iki gencimiz, hayatın zorluklarıyla başarıyla mücadele etmiş, altından kalkmış, kaderlerini kendi istedikleri yöne doğru çevirmek için çok çalışmışlardı. Bu çalışmaları sırasında onlarla bir arada olup, zaman zaman tecrübelerimle zorlukları aşabilmelerine yardımcı olmaya gayret ettim. Onların azmini ve çalışkanlığını her zaman takdirle izledim.
Bir insanın hedeflerinin olması, bu uğurda yapması gereken zor şeyleri bile hiç yüksünmeden yapması gurur verici bir şey. Bu iki gencimiz, iyi niyetlerini ve olumlu bakış açılarını koruyarak zorlukların üstesinden gelip hayata doğru yola çıktılar. Diliyorum ve biliyorum ki, gittikleri yerlerde de hem hayatın hem de okumanın verdiği zorlukları aşıp, hayatta istedikleri yere gelip vatana ve insanlığa yararlı bireyler olacaklar inşallah.
Etrafımız böyle başarılı insan örnekleriyle dolu. Pek çok insan, zor hayat şartlarının altından başarıyla kalkmış, ayaklarının üstünde dimdik durmuş, onurlu bir hayat yaşıyorlar. Elimden geldiğince bu satırlarda böyle kişileri başkalarına da umut versin diye anlatacağım.
Başarılı olmak, çok zengin, çok ünlü ve en tanınmış kişi olmak değil.Yaşadığı zorlukların altından kalkabilmiş,başkalarına muhtaç olmadan ve kimsenin hayatını zorlaştırmadan yaşamaktır bence başarı.
Zaman içinde, başarılı olmuş bazı insanları buradan sizinle birlikte tanıyacağız. Ama bu başarı kişisel olacak. Kendi yaşadığı zorlukların altından kalkabilen insanları inceleyeceğiz. Aileden zengin olmadığı halde, üniversitede okumadığı halde başarılı işler yapıp, topluma faydalı bir halde yaşayan insanlardan söz edeceğiz.
Hayatınız boyunca iyi insanlarla karşılaşmanız ve yaşamanız dileğiyle…

Gül ATAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder