1 Ekim 2010 Cuma

VEDA

Başlığa bakıp ta sanmayın ki bir yerlere gidiyorum. Sevgili arkadaşım Ayşe DÖVER’in şiir kitabının adı. Bu kitabın ortaya çıkmasında olaya dâhil olduğum için, elime alır almaz bir yazı ile duygularımı sizlerle paylaşayım istedim.
Yaklaşık on- on bir ay önce, bir sohbet anında Ayşe, şiirlerini kitap haline getirmek istediğini söylemişti. Benim de yıllardır en büyük hayalim bir kitap yazmak olduğu için çok heyecanlandım. Yapılacak şeyler için yardımcı olabileceğimi söyledim. Böylece güzel ve heyecanlı bir süreç başladı. Her şeyi Ayşe yapıyordu ama ben de ara sıra ona destek oluyordum. Çünkü böyle, çevrenizde her kesin yapmadığı bir işi yaparken ‘Aman ne yapacaksın kitap bastırmayı, otur oturduğun yerde.’lafını duymaması ve vazgeçmemesi için elimden geleni yaptım. Çünkü ben de yıllardır yaptığım pek çok şey için bu tip tepkiler almıştım.
İşte bu aşamada sevgili Ayşe’ye destek olduğumu içim rahat ederek söyleyebilirim. Hayallerini gerçekleştirmek için yola çıkarken yanındaydım. İyi ki de oradaymışım çünkü kitabı elime alıp okuduktan sonra edebiyat dünyasının bir şaheser kazandığını gördüm. Yanlış anlaşılmasın edebiyat eleştirmeni değilim sadece bir okur olarak duygularımı ve düşüncelerimi paylaşıyorum. Şiirleri yayına hazırlanırken de okuyup çok beğenmiştim ama kitap olarak sanki büyülü bir hale dönüşmüş. Bu kadar az sözcükle bu kadar çok şey anlatmak herkese nasip olmaz her halde!
Sevgili Ayşe Döver Nazilli 3. Noteri. İşini sevgi ve saygıyla yapar. Yıllardır onun her türlü zorluğun altından sabır ve metanetle kalkışını izlerim. Hayatta örnek aldığım, yaşayışından ve duruşundan etkilendiğim nadir insanlardan birisidir. Onunla bu güzel ve gurur verici olayı paylaştığım için çok mutluyum.
Kim bilir kaçımız, hayallerimizi gerçekleştirmek için bize inanan ve destek olan kişileri bulamadığımız için hayallerimizden vazgeçmek zorunda kaldık. Ve kim bilir ne kadar çok yararlı ve işe yarayabilecek şeyler hiç ortaya çıkmadan kaybolup gitti. Kendimize inanmamız elbette çok önemli, hayallerini gerçekleştirmek için her türlü zorluğun üstesinden gelen, her şeye rağmen ilerleyebilen insanlar var bu dünyada. Her şeye rağmen bir inanan bir destekleyen olsaydı ne çok hayal gerçekleşebilirdi…
Ben kendi adıma çevremdeki insanlara destek olmaya hayallerini gerçekleştirmeleri için elimden geleni yapmaya çalışacağım.
Sevgili Ayşe Döver’e de başarılı ve mutlu bir hayat diliyorum.
Yazımı VEDA kitabının en sevdiğim şiirlerinden birisiyle bitirmek istiyorum.

İNSANIZ
Şöyle dön bir geçmişine
İyice incele,
Sonra başkalarını.
Göreceksin ki,
Aynı hatalarla doluyuz.
İnsanız çünkü.



Gül ATAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder